Saturday, 3 April 2021

Wehrmacht'ın motosikletleri

 Motosikletin mucidi Alman Gottlieb Daimler ve Wilhelm Maybach, icatlarının kendi ülkesinin Ordusu tarafından da ölümcül bir şekilde kullanılacağını asla hayal edemezdi. Bununla birlikte, Hitler'in yükselişi ve Almanya'yı yeniden silahlandırma politikası, motosikletin wehrmacht ekipmanının ayrılmaz bir parçası olarak ortaya çıkmasına yol açtı.Bu başlangıçtı ve tarihin en büyük savaşının - II.Dünya Savaşı'nın tohumları atıldı.


Bu savaştan önce bile motosiklet, çok yönlü bir makine olarak kendine bir yer açmıştı. Yolda ve arazide performansı kıyaslanamazdı. Aslında atı anlatıcı etkiyle değiştirdi. Alman Ordusu, motosikletin potansiyelini çabucak takdir etti ve kendi ordularında kullanılmak üzere uyarladı. Motosiklet, rakip güçleri şok eden yıldırım savaşı veya yıldırım savaşı taktiklerinde Alman savaş makinesinin cephaneliğinin bir parçası haline geldi. Fransa ve daha sonra Rusya, bu tür bir savaşta Almanların eline geçti. Motosiklet, bu kampanyalarda en azından Alman saldırılarının ilk aşamalarında önemli bir etki yarattı.


Motosikletler, var olduklarından beri çeşitli ordular tarafından savaş için kullanılmıştır. Böylece Amerikalı Harley-Davidson ve Indian; İngiliz Zaferi, BSA Matchless ve Norton; İtalyan Moto Guzzi ve Gilera; Fransız Terot ve Gnome Rhone; Belçikalı FN ve Gillet, ordular tarafından kullanılmak üzere uyarlandı. Alman ordusunun, motosikletin kullanımlarını mükemmelleştirdiği takdir edilmelidir. Aslında operasyonları için en fazla sayıda bisikleti kullanıyorlardı. Von Kluge, Rommel ve diğer generallerin komutasındaki Alman orduları Batı Avrupa'yı süpürdü. Motosiklet, bu silahlı dalgalanmanın bileşenlerinden biriydi. Savaşın bu aşamasında Almanlar da yüzlerce İngiliz, Fransız ve Belçikalı makineyi ele geçirdi. Wehrmacht'ın renklerine boyanmış ve askeri kullanıma sunulmuştur. Alman askeri motosiklet sürücüleri, tek başına kurye veya keşif kapasitesi olarak, tank avcılarının ekipleri olarak veya tüfek birliklerinin bölümlerinde kullanıldı. Ayrıca Askeri polis ve korkunç gizli polis Gestapo tarafından da kullanıldı.


Alman savaş makinesi, bisikletleri işgal altındaki Avrupa'da devriye, istihbarat toplama ve polis görevlerinde önemli ölçüde kullandı. Ayrıca Alman piyadelerinin bir parçası olarak dahil edildiler. Ayrıca zırhlı alaylara da bağlıydılar acil kurye. Bu amaçla çeşitli bisikletler kullanıldı. Alman savaş endüstrisi kısa süre sonra Alman ordusu tarafından kullanılmak üzere bir dizi bisiklet üretti. 1938'de Almanya'da ve işgal altındaki bölgelerde yaklaşık 200.000 motosiklet üretildi. Başlıca bisikletler arasında BMW, DKW, NSU, Triumph, Victoria ve Zundapp bulunuyordu.


BMW, Alman ordusu için önemli bisiklet üreticilerinden biriydi. Ana kalışları R-12 idi. Bu bisikleti seri olarak ürettiler ve yaklaşık 25000 bisiklet Alman Ordusuna teslim edildi. Alman ordusu ayrıca bu R-12'yi kullanan özel motosiklet birlik bölümleri oluşturdu. Bazı yenilikler yaptılar ve bisiklete bir yan araba taktılar.Bu yan arabaya öldürücü etkisi olan bir makineli tüfek monte edildi. Makineli tüfek tutan bir askerle birlikte bisikletin uğultusu işgal altındaki Avrupa'nın köylerini terörize etti.


R-12 ayrıca, DR görevleri ve keşif için hasta ve yaralı askerlerin tahliyesi gibi başka amaçlarla da kullanıldı. BMW ayrıca R-75 ve KS-750'yi de yaptı. 22 Haziran 1941'de Almanya, Rusya'yı işgaline başladı. Kampanyanın yaz ayları, bisikletlerin, hatta sıcak yemeklerin, keşif devriyeleri ve tank avcıları olarak dağıtılmasında çok etkili olan kullanımının en parlak dönemiydi. Ancak Rus kışı ve devasa çamur ve sürüklenmenin sağlıklı bir etkisi oldu ve bisikletin etkinliği büyük ölçüde azaldı.


Avrupa'nın düz ovalarında değerini kanıtlayan motosiklet, Libya ve Tunus'taki Kuzey Afrika çöllerinin sert kumullarında eksik bulundu. Ancak Almanlar çalışmaya başladı ve dikey V-ikiz motorları düz çıkıntılı ikiz motorla değiştirdi.BMW bunun için krediyi almalı. R 71'i bir yan valfle ürettiler ve bu bisiklet Kuzey Afrika çöllerinde çok başarılı oldu. Bu başarının derin bir etkisi oldu ve ABD Ordusu özellikle benzer bir makine için Harley Davidson'u istedi. Harley, R71'i tersine çevirdi ve 750cc Harley Davidson XA'yı üretti.


Uncap ayrıca Alman Ordusu'na bir dizi bisiklet tedarik etti. 1917'den kalma üretim siciline sahip bu firma KS 750'yi yaptı. Zundapp, bu çok yönlü makinelerin yaklaşık 18000'ini Alman ordusuna sağladı. Bu bisiklet 70 mil / saat hıza ulaşabiliyordu ve makineli tüfekli bir yan otomobille donatıldığında Alman Ordusu'nun cephaneliğinde ölümcül bir silah haline geldi. Bu şirket tarafından üretilen diğer modeller 800 ve K500W idi. Ancak bunların üretimi daha düşük bir anahtardı.


NSU ve DKW, Alman silahlı kuvvetlerine bisiklet tedarik eden diğer iki şirketti.NSU, Alman ordusu tarafından kullanılmak üzere yaklaşık 9 model üretme ayrıcalığına sahipti. Büyük bir başarıya sahip olan V ikiz bisikletini yaptılar.

No comments:

Post a Comment