Tuesday 13 April 2021

Karayolu Taşımacılığı: Küresel Isınmanın İkinci En Büyük Nedeni

 Mevcut evrim teorisine göre, modern insanlar Afrika'da ortaya çıktı ve oradan yaklaşık 50 ila 70.000 yıl önce yayıldı. Tarihlerimiz öncelikle savaş hikayeleri veya büyük yolculuklardır. Marco Polo ve İpek Yolu; Magellan'ın seferleri; de Gama ve Columbus; James Cook, David Livingstone ve Antarktika'dan Scott; Montgolfier kardeşler, Louis Bleriot ve Charles Lindberg; Neil Armstrong, Buzz Aldrin ve Michael Collins. Seyahat, DNA'mızda değilse, kesinlikle kanımızda var k1 belgesi kiralama. İnsanlara seyahat etmemelerini söylemek apaçık saçmadır; insan arzusu çok büyük. Ancak, küresel ısınma ve buna bağlı iklim değişikliği ile bağlantılı birçok konu gibi, sorun olan faaliyet değil, onu nasıl yapmayı seçtiğimizdir.


Tarih boyunca insanlık daha uzağa, daha hızlı ve daha güvenli bir şekilde seyahat etmeye çalıştı. İlk araçlar ve gemiler hayvan veya rüzgar enerjisi kullanıyordu. Fosil yakıtla çalışan ilk araç 1769'da, ilk benzinli araba ise 124 yıl sonra üretildi. İlk üretim modeli, 1896'da Duryeas adlı bir şirketin aynı tasarımdan 13 kopya ürettiği zaman ortaya çıktı. Yine de, 1908'de Ford Model T'yi üretmeye başladığında işler gerçekten hızlanmaya başladı. Şu anda gezegende tahminen 850 milyon araba var, yaklaşık her yedi kişiye bir. Daha fazlası için görünüşte doyumsuz bir susuzluk var. Mevcut en ucuz olan Hint Tata Nano'nun fiyatı yaklaşık 1.400 £, ancak dilerseniz bundan 100 kat daha fazla harcayabilirsiniz.


Britanya'da, hanelerin dörtte üçünün en az bir arabaya erişimi var ve ülkenin filosundaki her araba yılda ortalama 8,800 mil yol kat ediyor. Bir arabaya sahip olmak çoğu kişi tarafından modern yaşamın ayrılmaz bir parçası olarak görülüyor ve sahip olduğunuz araba türü sizin hakkınızda çok şey anlatıyor. 1986'da dönemin Başbakanı Margaret Thatcher şöyle demişti: "26 yaşını geçmiş bir otobüste bulan bir adam kendini başarısız sayabilir."


Araba kullanmak kullanıcıya özgürlük, başarı, güç ve bireysellik duygusu verir. Arabaların reklamları olumlu sembollerle bağlantılıdır ve birçok insan aslında arabalarının kendileri için bu olumlu duyguları ve sembolleri ifade ettiğine inanmaya başlar. Öyle ki, politikacılar, gazeteciler ve pazarlamacılar, otomobil markalarını bireyin gruplandırmasını tanımlamak için bir kısaltma olarak kullanıyor: 'Beyaz Van Adam', 'Mondeo Adam' ve 'Volvo Sürücüsü' son yıllarda kısaltma olarak kullanıldı.


Buna rağmen veya muhtemelen bundan dolayı, araçta bulunanlar trafik sıkışıklığı içinde sıkışıp kaldıklarında mobil hapishaneler gibi hissetmelerine rağmen, arabanın durumu genellikle diğer ulaşım türlerinden daha yüksektir. Aynı zamanda karbondioksit kirliliğinin en kötü kaynaklarından biridir.


Dünya çapında karayolu taşımacılığı, küresel ısınmanın bir kaynağı olarak ormansızlaşmanın ardından ikinci sıradadır. Araç sahipliğinin özgürlüklerinden ve statüsünden yararlanma konusundaki kolektif arzumuz göz önüne alındığında, yaşam tarzımızın çok önemli bir bölümünü feda etmeden kişisel ulaşımdan karbon çıktısını kesmek ilk bakışta imkansız bir görev gibi görünebilir. Şaşırtıcı bir şekilde, bunu yapmayı seçerseniz, kullanabileceğiniz çok çeşitli seçenekler var. Kısa yolculuklar yürüyerek veya bisikletle yapılabilir. Elektrikli arabalar, tipik olarak Birleşik Krallık içinde yapılan seyahat türlerinin% 90'ından fazlasını kapsayacak kadar yeterli menzile sahiptir. Hidrojenle çalışan arabaların benzinle çalışan araçlara benzer menzil yetenekleri vardır. Teknoloji, petrol bazlı taşımacılıktan uzaklaşmak için var, şu anda ihtiyacımız olan şey, onları destekleyecek altyapıya özel bir hareket.

No comments:

Post a Comment