Wednesday 14 April 2021

Sosyal Medya Pazarlamasının Nasıl Çalıştığını Anlamak

 Başarılı bir sosyal medya kampanyası tasarlamak ve inşa etmek, biraz yüksek bir bina tasarlamaya ve inşa etmeye benzer. Öncelikle materyalinizi araştırmanız, ardından sağlam bir temel atmanız ve ardından çevrimiçi tanıtımınızın başarılı olmasını sağlamak için düzenli bakım işlemlerine devam etmeniz gerekir.


Uygun Yapı Taşları


Doğru yapı taşları başarılı pazarlamanın anahtarıdır. En güçlü plan aşağıdaki yapı taşlarını içermelidir:


Demokratikleştirilmiş Sosyal Haber Siteleri


Bu araçlar, çevrimiçi pazarlamacıların hem içeriği oylayarak hem de başkalarının oy vermesi için kendi içeriğinizi göndererek bir toplulukla ağ oluşturmasına izin verir. Örnekler arasında Reddit ve Mixx bulunur.


Sosyal siteler


Bu siteler, bir ağ oluşturmak ve onunla etkileşim kurmak ve orijinal içeriğinizi videolar, fotoğraflar, bağlantılar, haberler ve daha fazlası gibi çeşitli biçimlerde yayınlamak için harika bir fırsat sunar. Örnekler arasında Facebook ve LinkedIn sayılabilir.


Editör Kontrollü Haber Siteleri


Kullanıcının gönderdiği içerik, yazım yönergelerine uyduğunda kabul edilir ve dağıtılır. Bu yüksek profilli web siteleri muazzam sonuçlar üretebilir. Yahoo, bir haber sitesinin harika bir örneğidir.


Mikro Blog Siteleri


Bunlar, yorumlarınızın 140 karakter veya daha azıyla sınırlı olduğu Twitter ve Friendfeed gibi siteleri içerir. Yorumlarınızı ilginç tutun. Geniş bir izleyici kitlesine yayın yapmanın harika bir yolu.


Sosyal Yer İmleme Siteleri


Pazarlamacılar için harika bir araç, ilgilendiğiniz URL'leri Delicious ve StumbleUpon gibi sitelere gönderebileceğiniz, hedeflenen trafiği belirli bir sayfaya yönlendirecek sosyal yer imi siteleridir. Bu siteler, hedef kitlenizin ilgilendiği içerik türüyle ilgili araştırma yapmak için harikadır.


Wiki Siteleri


Arama sonuçlarına hakim olmak istiyorsanız, Wiki'ler harika bir araçtır çünkü genellikle üst sıralarda yer alırlar. Orijinal içerik yayınlayarak ve mevcut içeriği düzenleyerek yeni kitlelere ulaşmak için wiki'leri kullanın.


Sosyal Soru ve Cevap Siteleri


Pazarlamacılar mevcut soruları yanıtlayabilir ve Wiki Answers ve Yahoo! Yanıtlar. Bu, marka itibarını geliştirip büyütmenin ve bir otorite olmanın harika bir yoludur. Aynı zamanda kitle araştırması yapmanın mükemmel bir yoludur.


Sosyal İçerik Paylaşım Siteleri


Flickr ve YouTube, fotoğraflardan videoya ve incelemelere kadar belirli içerik türlerini yayınlamanıza izin veren sitelerden sadece birkaçı. Bu siteler, pazarlamacıların marka tanınırlığı oluşturmasına ve ilgili kitleleri hedeflemesine yardımcı olabilir.


Niş Siteler


Bu siteler, Chihuahuas, İtalyan şarabı veya blog oluşturma gibi belirli bir alanı hedefler. Bir pazarlamacı olarak bunlar mükemmel çünkü son derece alakalı bir kitleyi hedefleyebilirsiniz.


Taslaklar


Başarılı olacak bir kampanya oluşturmak için detaylı bir planınızın olması gerekir. Bu adımlar, kampanyanızın sağlam olmasını sağlayacaktır.


Arkaplan araştırması


Çevrimiçi hedef kitlenizin nerede olduğunu öğrenin. Onları ilgilendiren fikirler için sosyal medya sitelerine gönderdikleri içerik türlerini inceleyin. Ayrıca, mesajınızı geniş bir kitleye yaymak için hedeflenecek düşünce liderlerini belirleyin.


Beyin fırtınası


Beyin fırtınasının amacı, promosyonlar için kullanabileceğiniz tonlarca fikir üretmektir. Geçmişte neyin işe yaradığına bir göz atın ve ardından bunun üzerine inşa edin haberler. Diğer benzer şirketler veya ürünler için neyin işe yaradığına bakın ve ardından bunun platformunuza nasıl entegre edilebileceğini görün. İyiyi, kötüyü ve gerçekten iyiyi filtrelemek için zaman ayırın, böylece işe yarar bir çözüm bulabilirsiniz.


Fikir Araştırması


Şu anda olanlara dayanarak gerçekten işe yarayıp yaramadığını (ve ne kadar iyi çalıştığını) görmek için uyguladığınız fikirleri takip etmeniz gerekecektir. Bir şey çalışmıyorsa uyum sağlama ve değiştirme yeteneği gibi esneklik de gerçekten önemlidir. Sonuçta, çalışmayan bir yola devam etmenin bir anlamı yok.


Hikaye Prodüksiyonu


Açık bir satış konuşması olan ve pazarlama konuşması olarak adlandırılan bir mesajdan kaçınmak için çok çalışın. Hikayelerinizi zenginleştirmek için videolar ve fotoğraflar kullanın.

Planlama ve Başlatma


Hedef kitleyi hedeflediğiniz günlerin ve saatlerin sosyal ağ sitelerinde olduğunun farkında olmanız gerekir. Zamanında ilgi uyandırmak için promosyonlarınızı ilgili etkinliklere bağladığınızdan emin olun.

No comments:

Post a Comment