E-ticaret sektöre dair her türlü mal ve hizmetin tüketicilere
sunduğu bilgisayar teknolojisidir. E -ticaret aynı zamanda elektronik
ticaret ve süreçlerdir. Bu satışlara ait çevrimiçi kanallarda gerçekleşen
faaliyetlerdir. Firmalara ait internet pazarlamasında ürünlerin ve hizmetlerin
alım ve satım işlemlerini kapsar. Bu satışlar tablet, cep telefonu ya da
bilgisayar aracılığı ile gerçekleşir. E-ticaret günümüzde dijital dünyada
süreklilik sağlayan bir yeniliktir.
E-ticarette pazaryeri online kanallar olup buna göre entegrasyonları
sağlanmıştır. E-ticaret kanallarının ürüne ve sektöre göre çeşitleri vardır.
Bunlarda en önemli unsur satışların nasıl ilerlediğidir. Bazı e-ticaret
sahipleri sadece ürün tedarikçisidir. Bazı siteler birebir müşterilere satış
yapar. Bazı sitelerde ürün satışı yapan sitelere ürün tedarikinde
bulunurlar. E-ticaret nedir, sorusuna cevap olarak birçok
aşama ve seçenek vardır.
E-Ticaret İşletme Unsurları
E-ticaret sisteme göre dört farklı şekilde ilerler. Günümüzde genellikle
e-ticaret İşletmeler arası ilişkiler yani (B2B) şekilde ilerler. Aynı zamanda
doğrudan işletmeden tüketiciye (B2C) ticaret şeklide yaygındır.
B2B modelinde işletmeler arası tedarik veya desteğe dayalı satış yapılır.
Yani e-ticaret nedir, konusunda bir işletme başka bir
işletmeye ürün satışı yapan B2B e-ticaret akışını sağlar. Genellikle bu modele
toptan ticaret denilir. Bu toptan ticaret anlayışı dijital şekilde servis
uygulamasıdır. Bu ticaret şeklinde e-ticaret sitesi kendi ürününü üretmeden
dijital bir şekilde ürün tedariki sağlar.
E-Ticaret Modelleri
Bir diğer e-ticaret şeklinde B2C e-ticaret modelidir. Bu model türünde ürün
veya hizmet satışı işletmeden tüketiciye doğru direk gerçekleşir. Bu ticaret
türü e-ticaretin temelini oluşturur. C2C e-ticaret modeli çok yaygın değildir.
Ama e-ticaret sürecinde yer alır. C2C e-ticaret modeli genellikle tüketiciler
arasında gelişir. Tüketicilerin arasında oluşan satış veya pazarlamanın
gerçekleşmesidir.
Yani bir tüketicini kendisine ait olan malı e-ticaret sitelerinde satışa
koymasıdır. Direk kendi ürününü pazarlayan e-ticaret modelinin dışında oluşan
bir ticaret şeklidir. Genellikle bu ticaret birden çok satıcısı olan işletmelerdir.
Örneğin; bir ürüne dair birden çok satıcı vardır. Bu satıcılara göre de fiyat
ve ürün çeşitleri bulunur. C2C e-ticaret şeklinde tüketiciden
işletmeye bir satış pazarlama etkinliği gerçekleşir. Bu modelde
freelance işletme ve pazarlama faaliyetleri yaygındır. E-ticaret eğitimi
E-Ticaretin Firmalara Avantajları Nelerdir?
E-ticaretin firmalara ve ekonomiye birçok avantajları bulunur. E-ticaret
faaliyetleri her zaman şirketlere kazanç sağlar ve kar fırsatı sunar. Bir
e-ticaret kanalı oluşturmak fiziksel mağaza açmaktan daha kolaydır. Fiziksel
mağazalarda yer alan sabit giderler e-ticaret kanalların da bulunmaz. Sadece
site tasarım ve diğer maliyetler bulunur. Böylece firmalar e-ticaret ile birçok
giderlerden sorumlu olmazlar.
E-ticarette alışveriş Hızlı bir şekilde gerçekleşir. Bu ticarette
maliyetler genellikle düşüktür. Satışlar da fiyat araştırması ve site
tasarımları gibi giderlerde harcanan maliyetler minimum şekilde ilerler.
E-ticarette ürünler çok çeşitlidir. Buna bağlı olarak ürünlerin satış akışı her
zaman sürekli ilerler. Diğer çevrimiçi satış siteleri ile kıyaslanabilir ve
rekabet edebilen bir süreç bulunur. E-ticarette her zaman ürün çeşitliliği
vardır. Bu da tüketiciler her zaman geniş tercih yapma imkanı yaratır.
E-ticarette müşterilere ulaşım ve iletişim sadece internet tabanlıdır. Buna
bağlı olarak online reklam temelinde iletişin sağlanır. Bir e-ticaret sitesine
günde yüzlerce kişi erişir. Buda e-ticaret
sitesi nedir konusunda her birinin
firmayı tanımak anlamına geliyor. Anında çevrimiçi İletişimin masrafı yoktur.
Şikayet yönetimi, müşteri hizmetleri e-ticaret sitelerinin kendi içinde
gerçekleşir. Aracı bir iletişim sağlayıcısı ve maliyeti bulunmaz.
E-Ticaretin Tüketicilere Avantajları Nelerdir?
E-ticaretin
bir avantajı da ürüne dair kullanıcı yorumları dır. Ürüne ait memnuniyet veya
diğer durumlarda yorumlara anında ulaşılabilinir. Bu durumlara bağlı olarak
strateji belirlenir. Ürünlere ait alışveriş sürecini hızlıdır. Böylece zamandan
ve maliyetten tasarruf sağlanır. E-ticaret kanallarında birçok e-ticaret
nedir, sorusunda cevap olarak ürün farklı ve uygun fiyatlar ile
bulunabilir.
E-ticarette
alışveriş ve satışlarda zaman kısıtlaması yoktur. Ürüne dair müşteriler
internet üzerinden 7/24 saat alışveriş yapabilir ve bilgi alabilir. Aynı
zamanda fiziksel mağazalara oranlar ürünlere ait indirim ve kampanyaları
duyurmak daha kolaydır. Bu kampanyalar istenildiği zaman güncellenebilir.
E-Ticaretin sadece firmalara değil tüketicilere de yararları çoktur. Ürün almak
yada bilgi almak isteyen tüketiciler aradıkları ürünlere ve bilgilere anında
erişim sağlarlar.
Tüketiciler
için bu zamandan kar etmek anlamına gelir. Tüm ürünlere dair
fırsatları kolayca görüntüleyebilirler. Ayrıca ürünlere uygun
fiyatlara dair bilgiler edinirler. Fiziksel mağazalarda oluşan zaman süresi
daha kısadır. Ayrıca ürünü alma zorunluluğu bulunmaz. Kampanyalara
ulaşmak daha kolaydır. Pazaryeri entegrasyonlarına sahip olan online
alışverişlerde tüm sitelere ulaşmak daha kolaydır.
No comments:
Post a Comment