Wednesday 26 May 2021

E-Ticaret Nedir?

 

E-ticaret  sektöre dair her türlü mal ve hizmetin  tüketicilere sunduğu bilgisayar teknolojisidir. E -ticaret aynı zamanda  elektronik ticaret ve süreçlerdir. Bu satışlara ait çevrimiçi kanallarda gerçekleşen faaliyetlerdir. Firmalara ait internet pazarlamasında ürünlerin ve hizmetlerin alım ve satım işlemlerini kapsar. Bu satışlar tablet, cep telefonu ya da bilgisayar aracılığı ile gerçekleşir. E-ticaret günümüzde dijital dünyada süreklilik sağlayan bir  yeniliktir.

 

E-ticarette pazaryeri online kanallar olup buna göre entegrasyonları sağlanmıştır. E-ticaret kanallarının ürüne ve sektöre göre çeşitleri vardır. Bunlarda en önemli unsur satışların nasıl ilerlediğidir. Bazı e-ticaret sahipleri sadece ürün tedarikçisidir. Bazı siteler birebir müşterilere satış yapar. Bazı sitelerde ürün satışı yapan sitelere ürün tedarikinde bulunurlar. E-ticaret nedir, sorusuna cevap olarak birçok aşama ve seçenek vardır. 


E-Ticaret İşletme Unsurları 

   
E-ticaret sisteme göre  dört farklı şekilde ilerler. Günümüzde genellikle e-ticaret İşletmeler arası ilişkiler yani (B2B) şekilde ilerler. Aynı zamanda  doğrudan işletmeden tüketiciye (B2C) ticaret şeklide yaygındır. B2B modelinde işletmeler arası tedarik veya desteğe dayalı satış yapılır. Yani 
 e-ticaret nedirkonusunda bir işletme başka bir işletmeye ürün satışı yapan B2B e-ticaret akışını sağlar. Genellikle bu modele  toptan ticaret denilir. Bu toptan ticaret anlayışı dijital şekilde servis uygulamasıdır. Bu ticaret şeklinde e-ticaret sitesi kendi ürününü üretmeden dijital bir şekilde ürün tedariki sağlar.

 

E-Ticaret Modelleri

 

Bir diğer e-ticaret şeklinde B2C e-ticaret modelidir. Bu model türünde ürün veya hizmet satışı işletmeden tüketiciye doğru direk gerçekleşir. Bu ticaret türü e-ticaretin temelini oluşturur. C2C e-ticaret modeli çok yaygın değildir. Ama e-ticaret sürecinde yer alır. C2C e-ticaret modeli genellikle tüketiciler arasında gelişir. Tüketicilerin arasında oluşan satış veya pazarlamanın gerçekleşmesidir.

 

Yani bir tüketicini kendisine ait olan malı e-ticaret sitelerinde satışa koymasıdır. Direk kendi ürününü pazarlayan e-ticaret modelinin dışında oluşan bir ticaret şeklidir. Genellikle bu ticaret birden çok satıcısı olan işletmelerdir. Örneğin; bir ürüne dair birden çok satıcı vardır. Bu satıcılara göre de fiyat ve ürün çeşitleri bulunur. C2C e-ticaret  şeklinde tüketiciden işletmeye   bir satış pazarlama etkinliği gerçekleşir. Bu modelde  freelance işletme ve pazarlama faaliyetleri yaygındır. E-ticaret eğitimi


E-Ticaretin Firmalara Avantajları Nelerdir? 

  
E-ticaretin firmalara ve ekonomiye birçok avantajları bulunur. E-ticaret faaliyetleri her zaman şirketlere kazanç sağlar ve kar fırsatı sunar. Bir e-ticaret kanalı oluşturmak fiziksel mağaza açmaktan daha kolaydır. Fiziksel mağazalarda yer alan sabit giderler e-ticaret kanalların da bulunmaz. Sadece site tasarım ve diğer maliyetler bulunur. Böylece firmalar e-ticaret ile birçok  giderlerden sorumlu olmazlar.

 

E-ticarette alışveriş Hızlı bir şekilde gerçekleşir. Bu ticarette maliyetler genellikle düşüktür. Satışlar da fiyat araştırması ve site tasarımları gibi giderlerde harcanan maliyetler minimum şekilde ilerler. E-ticarette ürünler çok çeşitlidir. Buna bağlı olarak ürünlerin satış akışı her zaman sürekli ilerler. Diğer çevrimiçi satış siteleri ile kıyaslanabilir ve rekabet edebilen bir süreç bulunur. E-ticarette her zaman ürün çeşitliliği vardır. Bu da tüketiciler her zaman geniş tercih yapma imkanı yaratır.

 

E-ticarette müşterilere ulaşım ve iletişim sadece internet tabanlıdır. Buna bağlı olarak online reklam temelinde iletişin sağlanır. Bir e-ticaret sitesine günde yüzlerce kişi erişir. Buda e-ticaret sitesi nedir konusunda her birinin firmayı tanımak anlamına geliyor. Anında çevrimiçi İletişimin masrafı yoktur. Şikayet yönetimi, müşteri hizmetleri e-ticaret sitelerinin kendi içinde gerçekleşir. Aracı bir iletişim sağlayıcısı ve maliyeti bulunmaz.


E-Ticaretin Tüketicilere Avantajları Nelerdir? 

    

E-ticaretin bir avantajı da ürüne dair kullanıcı yorumları dır. Ürüne ait memnuniyet veya diğer durumlarda yorumlara anında ulaşılabilinir. Bu durumlara bağlı olarak strateji belirlenir. Ürünlere ait alışveriş sürecini hızlıdır. Böylece zamandan ve maliyetten tasarruf sağlanır. E-ticaret kanallarında birçok e-ticaret nedir, sorusunda cevap olarak ürün farklı ve uygun fiyatlar ile bulunabilir.

 

E-ticarette alışveriş ve satışlarda zaman kısıtlaması yoktur. Ürüne dair müşteriler internet üzerinden 7/24 saat alışveriş yapabilir ve bilgi alabilir. Aynı zamanda fiziksel mağazalara oranlar ürünlere ait  indirim ve kampanyaları duyurmak daha kolaydır. Bu kampanyalar istenildiği zaman güncellenebilir. E-Ticaretin sadece firmalara değil tüketicilere de yararları çoktur. Ürün almak yada bilgi almak isteyen tüketiciler aradıkları ürünlere ve bilgilere anında erişim sağlarlar.

 

Tüketiciler için bu  zamandan kar etmek anlamına gelir. Tüm ürünlere dair  fırsatları kolayca görüntüleyebilirler. Ayrıca  ürünlere uygun fiyatlara dair bilgiler edinirler. Fiziksel mağazalarda oluşan zaman süresi daha kısadır. Ayrıca ürünü alma zorunluluğu bulunmaz.  Kampanyalara ulaşmak daha kolaydır. Pazaryeri entegrasyonlarına sahip olan online alışverişlerde tüm sitelere ulaşmak daha kolaydır.

No comments:

Post a Comment