Araç
kampanyaları tartışmasız günümüzde birçok insanın araba alma amacıyla yola çıktığında
işini gören ve çoğu araba alma niyetlisi insan tarafından dört gözle beklenen
bir durum açıkçası. Zaman zaman yılın belli aylarında, zaman zaman ise yılın
belki de her ayında kampanya düzenleyen araç firmaları satış arttırmayı amaçladığı
gibi birçok alıcı da kendi yararına bu kampanya zamanlarını beklemekte ve
maksimum fayda elde etmektedir. Zaten veriler de, özellikle kampanyalı aylarda
araç satış satış sayılarının, kampanyasız ay satış miktarlarına göre çok
üzerinde olduğunu söylemektedir. Bu nedenle kampanya, satılmak istenen
modellerin ve daha da temelde araç satışlarının artması için gayet mühim, ve
akla yatkın bir seçenek olarak karşımıza çıkıyor. Her araba markası
kendi kampanyasını kendi şartlarına göre düzenliyor. Fakat bütün bu kampanya
furyası içerisinde en çok öne çarpan zamanlar; yılın son ayı olan aralık ayında
açılan sene sonu kampanyaları, herhangi bir araba markasının yeni çıkardığı
modellerde ve de bunun yanında hibrit
araç gibi sektör yenisi araçların çıktığı zamanda
tanıtım amacıyla yapılan kampanyalar olarak özellikle üst sıralarda kendilerine
yer buluyorlar ve hepsinin az ya da çok başarılı olduğunu eğer görebiliyorsak
bu da demektir ki bu kampanyalar ve bunları düzenleyenler doğru yoldalar ve
böyle devam etmelidirler. Çünkü bu tarz
girişimler ancak yeni model tanıtımları ve araç satışlarını hedef kitleye
yayabilecek kapasiteye sahip olabilir. İşte bu yüzden kampanyalar hep olmalılar
ve sadece adının kampanya olması ile kalmamalı, iyi dizayn edilerek altı da
doldurulmalıdır.
Araç
Kampanyalarına Markaların Yaklaşımı
Araç
kampanyaları genellikle satıcılar tarafından düzenlense de bu girişimlerin baş
aktörleri genelde araba satan firmalardır yani daha açık bir ifadeyle araba
markalarıdır. Otomobil devleri, gördüğümüz kadarıyla sürekli olarak araç alma
niyeti olan potansiyel müşterilerine uygun zemini hazırlayarak onları
potansiyel müşteri sıfatından çıkararak gerçek müşterilen grubuna dahil
etmektedir. Hangi markanın bu kampanya rüzgarından daha çok müşteri kazandığı
ya da daha iyi satış yaptığı net olarak belli olmasa da çoğu kampanya, en azından
gördüğümüz kadarıyla, takdire şayan bir şekilde hazırlanıp yürütülen girişimler
olarak gözümüze çarpmaktadır. Tabii piyasadaki firma sayısı çok olunca ve buna
ek olarak bu firmaların da birçok araba modeli olunca haliyle yapılan
kampanyalar da genişliyor ve daha kapsayıcı hale geliyor. Bu sayede de aslında
müşteri ve satış potansiyelini geliştiyor. İşte bu yüzden markalar, araç kampanyalarına gayet
fazla önem gösterip titiz davranırlar ve iyi ki de öyle yapıyorlar ve bu sayede
sizler ve bizler gibi normal vatandaşlar da araç sahibi olmanın iyi veya kötü
keyfini çıkarabiliyor.
Araç
Kampanyaları Ne Kadar Cazip?
Araç
kampanyaları birçok noktada yeterince ilgi çekici fırsatlar sunmaktadır müşteri
potansiyeline. Tabii ki her markanın kendine ait bir kampanya fikri, girişimi
ve deneyimi var ve bunların aynı olmasını elbette ki bekleyemeyiz. Ancak bütün
kampanyaların birbirinden güzel ve ilgi çekici olduğu gerçeğini göz önünde
bulundurursak bu kampanyaların gerçekten uygun fırsatlar sunduğunun farkına
kolaylıkla varabiliriz. Buradaki ayrım firmadan firmaya olduğu kadar aynı
firmanın kendi modelleri arasında da yer almaktadır. Mesela Fiat markasını ele
alalım. Bugün Fiat markası yaptığı indirim girişiminde eğer Fiat Egea aracını
tercih ederseniz belli bir miktar peşinat üzerine size vadeli ödeme seçeneği
sunarken aynı fiyat spor araç segmentinde sadece direkt indirim sunmaktadır. İşte
bu tarz ayrımlar arasında yapmamız gereken, ihtiyaçlarımız doğrultusunda bize
uygun olan kampanyaya, bütçeyi denkleştirip ve katılarak araç sürmenin keyfine
varmaktır, tadını çıkarmaktır.
No comments:
Post a Comment