Araba
markalarına daha önceki yazılarımızda bir miktar değinmiştik. Kısa kısa
bilgiler verdiğimiz markalar hakkında şimdi de farklı bir konuda bilgi vermek
istemekteyiz. Dünyada, bilindiği üzere, her markanın kendine has bir logosu
vardır ve bu logo, kendisine sahip olan markayı daha akılda kalıcı, daha havalı,
daha şık bir şekilde temsil eden önemli bir parçadır adeta. Tabii logonun size
ne katacağı tamamen seçtiğiniz logoyla da alakalıdır ve durum tamamen sizin ya
piyasa bilginize ya da hayal gücünüze veyahut da markadan ve pazardan
beklentinize kalmış bir durumdur. Tabii ki bu yazımız araba markaları ile ilgili olduğu için bu yazıda bazı anlamlı
veya hoş duran marka logolarını sizlerle paylaşacağız.
Mesela
dikkatimizi çeken bir logo olan Aston Martin logosu ile başlayalım. Aston
Martin’in mevcut logosu beyaz kanatların üstünde şirketin adını büyük harflerle
gösteren bir yeşil dikdörtgen içermektedir. Logo; siyah, yeşil ve beyaz
renklerden oluşur. Bu renkler; zarafet, prestij, mükemmellik ve İngiliz mirasını
ifade eder.
Bir diğer
ilgi çekici logo ise bir İtalyan markası olan Alfa Romeo’ya ait. Alfa Romeo
logosu solda: Beyaz alandaki kırmızı çarpı Alfa Romeo'nun memleketi Milano'nun
sembolüdür.
Sağda:
Milan (ve İtalya) tarihindeki en önemli ailelerden birinin sembolü olan
Visconti ailesi - Milan'ı yöneten aile. Bu hanedan sembolünün kökenleri hakkında,
ağzında bir insan olan mitolojik bir hayvanı temsil eden birçok efsane var (bazıları
bunun bir ejderha olduğuna inanıyor, ancak büyük olasılıkla bu bir yılan). Haçlı
seferleri sırasında, Visconti Ailesi'nin kurucusu ve bir şövalye olan Otone
Visconti, soylu bir Saracen şövalyesine (Roma İmparatorluğu sınırındaki Suriye
Çölü'nden göçebe) karşı savaştı. Otone, Sarazen şövalyesini yendi ve geleneğe
göre Sarazen'in kalkanında taşıdığı sembolleri aldı: Ağzında insan olan bir yılan.
İlk bakışta yılan insanı yiyormuş gibi görünüyor. Bunun yerine insan, yılandan
arınmış ve yenilenmiş "yeni bir adam" olarak karşımıza çıkıyor aslında.
Anlamı: Yılan dairesel bir hayvandır (bir yılan dairesel bir pozisyon alabilir)
ve değişen bir hayvandır - derisini düzenli olarak değiştirebilir ve kendini
tamamen yenileyebilir veya yeniden doğabilir. Alfa Romeo’nun logo anlamı da
gayet takdire şayan güzellikte ve anlamda bir logodur. Araba markaları logolarından
son olarak hibrit
araçların öncüsü olan
ve araba kampanyalarında
başı çeken Toyota’ya bakalım; 1990 yılında Toyota, Amerikan araçlarında üst
üste gelen üç elips logosunu piyasaya sürdü. Toyota elips, müşterilerinin
kalplerinin ve Toyota ürünlerinin kalbinin birleşimini simgeliyor. Arka plan
alanı Toyota’nın teknolojik ilerlemesini ve önündeki sınırsız fırsatları temsil
ediyor.
Araba
Marka Logolarının Bilinirliğe Etkileri
Araba
markalarına özel olmayan ancak herkesçe bilinen bir gerçek vardır ki o da
logoların marka bilinirliğine katkısı azımsanmayacak derecededir. Elbette ki
her firmanın marka uzmanı bunun farkında ve buna yönelik çalışmalar zaman zaman
yapılmaktadır. Bunun en yeni örneğini BMW göstermiştir. Logosunda şeffaflaşmaya
giderek alışageldiğimiz BMW logosunun şeklini korumakla birlikte renklerinde değişime
gitmiştir. Tabii ki bunu yaparken dikkatli olmakta da fayda var çünkü müşterinin
gözünün alıştığı logolarda bir anda değişiklik yapılması kullanıcılar arasında
hoş karşılanmayabilir hele ki bu köklü bir değişim ise. Bu bilgiler ışığında
umarız ki, yeni değişim yapanlar, bu değişimin sonuçlarını önceden planlamışlardır
ve yine umarız ki halehazırda dikkati çekmeyen logo sahibi markalar, logolarına
bir el atarlar ve daha cazibeli bir hale getirirler.
No comments:
Post a Comment