Sunday 20 December 2020

Araba Markaları ve Anlamlarıyla Beraber Logoları

 

Araba markalarına daha önceki yazılarımızda bir miktar değinmiştik. Kısa kısa bilgiler verdiğimiz markalar hakkında şimdi de farklı bir konuda bilgi vermek istemekteyiz. Dünyada, bilindiği üzere, her markanın kendine has bir logosu vardır ve bu logo, kendisine sahip olan markayı daha akılda kalıcı, daha havalı, daha şık bir şekilde temsil eden önemli bir parçadır adeta. Tabii logonun size ne katacağı tamamen seçtiğiniz logoyla da alakalıdır ve durum tamamen sizin ya piyasa bilginize ya da hayal gücünüze veyahut da markadan ve pazardan beklentinize kalmış bir durumdur. Tabii ki bu yazımız araba markaları ile ilgili olduğu için bu yazıda bazı anlamlı veya hoş duran marka logolarını sizlerle paylaşacağız.

 

Mesela dikkatimizi çeken bir logo olan Aston Martin logosu ile başlayalım. Aston Martin’in mevcut logosu beyaz kanatların üstünde şirketin adını büyük harflerle gösteren bir yeşil dikdörtgen içermektedir. Logo; siyah, yeşil ve beyaz renklerden oluşur. Bu renkler; zarafet, prestij, mükemmellik ve İngiliz mirasını ifade eder.

 

Bir diğer ilgi çekici logo ise bir İtalyan markası olan Alfa Romeo’ya ait. Alfa Romeo logosu solda: Beyaz alandaki kırmızı çarpı Alfa Romeo'nun memleketi Milano'nun sembolüdür.

 

Sağda: Milan (ve İtalya) tarihindeki en önemli ailelerden birinin sembolü olan Visconti ailesi - Milan'ı yöneten aile. Bu hanedan sembolünün kökenleri hakkında, ağzında bir insan olan mitolojik bir hayvanı temsil eden birçok efsane var (bazıları bunun bir ejderha olduğuna inanıyor, ancak büyük olasılıkla bu bir yılan). Haçlı seferleri sırasında, Visconti Ailesi'nin kurucusu ve bir şövalye olan Otone Visconti, soylu bir Saracen şövalyesine (Roma İmparatorluğu sınırındaki Suriye Çölü'nden göçebe) karşı savaştı. Otone, Sarazen şövalyesini yendi ve geleneğe göre Sarazen'in kalkanında taşıdığı sembolleri aldı: Ağzında insan olan bir yılan. İlk bakışta yılan insanı yiyormuş gibi görünüyor. Bunun yerine insan, yılandan arınmış ve yenilenmiş "yeni bir adam" olarak karşımıza çıkıyor aslında. Anlamı: Yılan dairesel bir hayvandır (bir yılan dairesel bir pozisyon alabilir) ve değişen bir hayvandır - derisini düzenli olarak değiştirebilir ve kendini tamamen yenileyebilir veya yeniden doğabilir. Alfa Romeo’nun logo anlamı da gayet takdire şayan güzellikte ve anlamda bir logodur. Araba markaları logolarından son olarak hibrit araçların öncüsü olan ve araba kampanyalarında başı çeken Toyota’ya bakalım; 1990 yılında Toyota, Amerikan araçlarında üst üste gelen üç elips logosunu piyasaya sürdü. Toyota elips, müşterilerinin kalplerinin ve Toyota ürünlerinin kalbinin birleşimini simgeliyor. Arka plan alanı Toyota’nın teknolojik ilerlemesini ve önündeki sınırsız fırsatları temsil ediyor.

 

Araba Marka Logolarının Bilinirliğe Etkileri

 

 

Araba markalarına özel olmayan ancak herkesçe bilinen bir gerçek vardır ki o da logoların marka bilinirliğine katkısı azımsanmayacak derecededir. Elbette ki her firmanın marka uzmanı bunun farkında ve buna yönelik çalışmalar zaman zaman yapılmaktadır. Bunun en yeni örneğini BMW göstermiştir. Logosunda şeffaflaşmaya giderek alışageldiğimiz BMW logosunun şeklini korumakla birlikte renklerinde değişime gitmiştir. Tabii ki bunu yaparken dikkatli olmakta da fayda var çünkü müşterinin gözünün alıştığı logolarda bir anda değişiklik yapılması kullanıcılar arasında hoş karşılanmayabilir hele ki bu köklü bir değişim ise. Bu bilgiler ışığında umarız ki, yeni değişim yapanlar, bu değişimin sonuçlarını önceden planlamışlardır ve yine umarız ki halehazırda dikkati çekmeyen logo sahibi markalar, logolarına bir el atarlar ve daha cazibeli bir hale getirirler.

No comments:

Post a Comment