Teknoloji ve İK-Birbiri için kaldıraç: "Teknoloji ve İK, işin kolaylaştırıcılarıdır. İkisinin entegrasyonu, yalnızca uyumlu bir şekilde birlikte yaşama anlamına gelmez, aynı zamanda birinin diğeri için kullanılması anlamına gelir. İK için teknolojiden yararlanmak, sıradan İK'yı dijitalleştirmek anlamına gelir. işe alım, performans yönetimi, kariyer planlaması ve halefiyet planlaması, eğitim ve bilgi yönetimi ile ilgili faaliyetler ve arka ofis ve işlem faaliyetlerinin otomatikleştirilmesi Teknoloji için İK'dan yararlanmak, iletişim, eğitim, işe alma, yeniden eğitim, paydaş yoluyla teknolojiyle ilişkili değişimin yönetilmesi anlamına gelir analiz ve bilinçli tutma. Böylece tamamlayıcı roller oynayabilirler."
Teknoloji ve İK'nın her ikisinin de ortak bir yanı vardır, yani her ikisi de işin kolaylaştırıcılarıdır.
Son zamanlarda teknoloji, bilgi teknolojisi ile eşanlamlı hale geldi, çünkü geçmişteki herhangi bir teknolojik gelişme, bilgi teknolojisinin etkilediği gibi tüm iş yelpazesini etkileyemezdi. İçinde bulunduğunuz iş türünden bağımsız olarak, yani hizmetler veya mallar, emtia veya markalı, ticaret veya imalat, bilgi teknolojisinin bir biçimde veya diğerinde çağdaş veya geleneksel konuşlandırılması önceden belirlenmiş bir sonuçtur. Teknolojiyi etkili bir şekilde yönetmek ve dağıtmak için tüm iş organizasyonlarının bilgi çalışanlarına ihtiyacı olacaktır. Bu bilgi çalışanlarının yönetimi İK fonksiyonunun sorumluluğundadır. Bu nedenle teknoloji ve İK entegrasyonu mutlak bir zorunluluktur.
Mevcut bağlamda teknoloji ve İK'yı anladıktan sonra, bu bağlamda entegrasyonu anlamalıyız. Entegrasyon, yalnızca uyumlu bir arada var olmak anlamına gelmez, aynı zamanda birinin diğerini geliştirmesi ve tamamlaması anlamına gelir; yani, teknoloji İK'nın etkinliğini artırmak için kullanılır ve İK işlevleri, teknoloji dağıtımının getirdiği değişikliği benimsemeye ve yönetmeye yardımcı olur.
İK için teknolojiden yararlanma
Bir fonksiyon olarak İK yönetimi, iş stratejisi yürütme, idari verimlilik, çalışan katkısı ve değişim kapasitesi gibi çıktılardan sorumludur. Tüm bunlar, İK çalışanlarının yaptıklarıyla, yani personel alımı, geliştirme, ücretlendirme, faydalar, iletişim organizasyonu tasarımı, yüksek performanslı ekipler vb. aracılığıyla gerçekleştirilir. Bu alanların çoğunda teknoloji kullanılıyor.
e-İşe Alım
E-işe alım, başlangıcından bu yana uzun bir yol kat etti. Şimdi bu siteler küreselleşti. Jobsahead.com ve monster.com gibi siteler, Avustralya, Danimarka, Belçika ve Kanada vb. ülkelerdeki işler için ayrı siteleri kapsayan küresel bir ağ kurmuştur. İş arayanlar bölgeye veya ülkeye göre iş arayabilir ve işverenler belirli ülkelerdeki potansiyel çalışanları hedefler . Örneğin, 3 Com kısa süre önce İrlanda sitesinde 3 com'un İrlanda tasarım ekibinin küresel projelerine katkılarını vurgulayan bir şirket profili yayınladı.
İlk günlerde, e-işe alım, işverenleri düşük kaliteli biyo-verilere boğmakla boğuşuyordu. Yine teknoloji kurtarıcı olarak geldi. Şimdi, ABD merkezli bir finans şirketi olan Capital One tarafından tanıtılana benzer istihdam öncesi testler, başvuranların filtrelenmesine yardımcı oluyor. Bu araçlar, örneğin çağrı merkezleri için başvuranları çevrimiçi olarak test eder. Texas merkezli bir istihdam değerlendirmeleri sağlayıcısı olan 'Profile International', değerlendirme testlerinin diller arasında anında çevrilmesine olanak tanıyan araçlar geliştirmiştir. Video konferans uzman siteleri, çevrimiçi yönetici işe alımları ve çevrimiçi ve çevrimdışı yöntemlerin birleştirilmesi gibi daha fazla gelişme, giderek daha fazla şirketin e-işe alım yöntemini en azından ikincil bir işe alım yöntemi olarak benimsemesine yol açmaktadır. ABD merkezli bir BT şirketi olan Arena Knights Bridge, olası çalışanları ile video tabanlı röportaj yapıyor ve yalnızca kısa listedeki çalışanlarla yüz yüze görüşüyor. Cisco bile aynı şeyi başlatacaktı Teknobilgi.
Çalışan Self Servis
Çalışan self servisi, belki de İK'yı sıradan görevlerin çoğundan kurtaran ve çalışan memnuniyetini artırmaya yardımcı olan bir BT yardımcı programıdır. Çalışan self servisleri, daha önce çalışan tarafından İK'nın yönetim kanadı aracılığıyla gerçekleştirilen çok sayıda küçük faaliyettir. Bunlar seyahat rezervasyonları, seyahat kuralları bilgileri, seyahat faturaları, izin kuralları, izin yönetimi, ikramiye yönetimi vb. Daha önce tüm bu kurallar ve bilgiler İK'nın gözetimindeydi. Her kullanıcı çalışanının İK'ya ulaşması ve bunu yapması bekleniyordu.
No comments:
Post a Comment