Thursday, 10 February 2022

Bültenler veya E-posta veya Haber Kaynakları - Hangisi Daha İyi?

 Birçok işletme, ek ürün veya hizmetler pazarlayabilecekleri sadık bir müşteri tabanını korumak amacıyla abonelerini kendi işleri veya sektörle ilgili haberler hakkında güncel tutmak için düzenli aralıklarla posta yoluyla haber bültenleri gönderir. Bilgi yaymak için internetin yaygın kullanımı ve güçlü bir çevrimiçi iletişim aracı olarak ivme kazanan RSS Haber Beslemeleri ile birlikte, artık işletmelere haber bültenleri yerine haber beslemeleri yayınlayarak daha iyi hizmet edilip edilmediğini sormak gerekiyor.


Haber beslemelerini haber bültenleri yerine yayınlamayı tercih eden bariz kolaylık faktörleri vardır: Bülten tasarımında gecikme veya masraf yok, baskı gecikmesi yok, baskı masrafı yok, posta masrafı yok, posta listesi yok. Ancak haber beslemeleri, mesajı iletmede haber bültenlerinden daha mı etkili? Ve eğer öyleyse, esasen haber beslemeleri hakkında hiçbir bilgisi olmayan ve e-posta göndermek ve internette gezinmekle sınırlı bilgisayar becerilerine sahip biri gerçekten kendi başına bir haber beslemesi yayınlayabilir mi?


Yukarıda sıralanan haber akışlarının bariz avantajlarını bir kenara bırakırsak, haber akışına karşı haber bülteninin etkinliğini değerlendirirken sorulması gereken önemli bir soru, bilgilerin zamana duyarlı olup olmadığıdır. İşletme, borsa, gayrimenkul, yatırımlar, hava durumu, yeni ürünler veya hizmetler, rekabet analizleri, ürün katalogları ve fiyatları (ve muhtemelen bu listeye daha fazlasını ekleyebilirsiniz) gibi konularla ilgili bilgiler yayınlıyorsa, haber bülteni, "olay" ile olayla ilgili bilgilerin iletilmesi arasındaki gecikme arttıkça önemli ölçüde azalır. Her üç ayda bir haber bülteni yayınlanıyorsa, bilgi ortalama olarak altı haftalıktır! Ve bu sadece bilginin alıcı için önemli olamayacak kadar geç gelmesi değil, aynı zamanda alıcıların haber bülteninin kendi işleriyle alakasız olduğunu anlayacakları ve kulaklarını tıkayacakları için. Ne yazık ki bu, istenmeyen posta olarak görüleceği ve açılmadan çöp kutusuna atılacağı anlamına gelir. Bu tavsiyeyi aldığımda harekete geçmek için çok geç olacaksa, neden bir yatırım fırsatını önemseyeyim ki? (Posta ofisimde, önemsiz postalarınızı eve bile götürmeden kolayca atabilmeniz için lobide bir geri dönüşüm kutusu bulunur.)


Bu zaman duyarlılığı sorununun farkında olan işletmeler, bir abonelik listesine e-posta yayınına giderek daha fazla bağımlı hale geldi. Geldiğini gördünüz Mersin - "E-posta listemize kaydolun". Birçokları için bu, spam almaya gönüllü olmak olarak görülüyor. Kişi isteksizce e-posta adreslerini bu umut verici özel listelere gönderse bile, spam filtreleri genellikle bu e-postayı çöpe atar ve geçen e-posta için (ve hepimiz spam göndericilerin ne kadar etkili olduğunu biliyoruz), meşru işletmelerden gelen e-postalar. genellikle tüm bu istenmeyen postaların arasında kaybolur. Öyleyse, işletmenin e-posta kullanarak haber bültenleriyle ilgili geliştirme, dağıtım ve gecikme sorunlarından kaçınmasının ne önemi var, eğer sonunda mesaj hiçbir zaman hoş karşılanmıyorsa.


Haber beslemeleri, haber bültenlerinin ve e-posta yayınlarının eksikliklerini etkili bir şekilde giderir. Haber beslemeleriyle hiçbir şey yazdırılmaz veya e-postayla gönderilmez ve haber akışı anında çevrimiçi olarak kullanılabilir. Alıcılar, kendilerine "ittirilmeden" bilgileri almak için gönüllü olabilirler, bu nedenle haber beslemeleriyle ilişkili herhangi bir spam hissi yoktur. Bilgi için hedef kitle, bu bilgiyi istedikleri zaman alabilir ve yeni bilgiler yayınlandığında uyarılar veya "sinyaller" alabilir. Örneğin, bir haber akışı yayınlayan bir danışmanın yatırım tavsiyelerini dinlemekle ilgileniyorsanız, o haber akışına - e-posta adresinizi vermeden - abone olabilirsiniz ve yeni bilgiler yayınlandığında, bir sinyal alabilir ve bu bilgiler üzerinde gerçek zamanlı olarak işlem yapın. Hayal edin ... kelimenin tam anlamıyla tavsiye yayınlandıktan sonra saniyeler içinde, bu yeni bilgiyi okuyabilir ve buna göre hareket edebilirsiniz.

No comments:

Post a Comment